Sommaire
Avant-Propos
Virginia Woolf among the philosophers | PDF HTML |
Chantal Delourme | I-IX |
Virginia Woolf parmi les philosophes | PDF HTML |
Chantal Delourme | XI-XIX |
Articles
"The wandering thread" : on the rationality of the novel | PDF HTML |
Jacques Rancière | 1-14 |
"Le fil sinueux" : sur la rationalité du roman | PDF HTML |
Jacques Rancière | 15-29 |
All bets are off: Woolf, Benjamin, and the problem of the future in Jacob’s Room | PDF HTML |
Scott McCracken | 31-43 |
Les jeux sont faits : Woolf, Benjamin et le problème du futur dans la chambre de Jacob | PDF HTML |
Scott McCracken | 45-59 |
Virginia Woolf/ Friedrich Nietzsche: life or the Innocence of Becoming in Mrs Dalloway | PDF HTML |
Isabelle Alfandary | 61-72 |
Virginia Woolf / Friedrich Nietzsche : la vie ou l’Innocence du Devenir dans Mrs Dalloway | PDF HTML |
Isabelle Alfandary | 73-86 |
"Thoughts without words": silence, violence, and memorial in Woolf’s Late Works | PDF HTML |
Mark Hussey | 87-98 |
« Thoughts without words » : silence, violence et commémoration dans les dernières œuvres de Woolf | PDF HTML |
Mark Hussey | 99-112 |
"Waves" Theory: an anachronistic reading | PDF HTML |
Joseph Hillis Miller | 113-120 |
La théorie des Vagues : lecture anachronique | PDF HTML |
Joseph Hillis Miller | 121-129 |
Virginia Woolf among the Apostles | PDF HTML |
S P Rosenbaum | 131-146 |
Virginia Woolf parmi les Apôtres | PDF HTML |
S P Rosenbaum | 147-163 |
Art as a place (or time) for the delight in what there is | PDF HTML |
Ann Banfield | 165-184 |
L'art comme lieu (ou temps) pour jouir de ce qu'il y a | PDF HTML |
Ann Banfield | 185-208 |
Virginia Woolf and the art of doubt: modern fiction between Moore and Montaigne | PDF HTML |
Christine Froula | 209-227 |
Virginia Woolf et l’art du doute : la fiction moderne entre Moore et Montaigne | PDF HTML |
Christine Froula | 229-249 |
”An ordinary mind on an ordinary day” | PDF HTML |
Rachel Bowlby | 251-262 |
« Un esprit ordinaire par une journée ordinaire » | PDF HTML |
Rachel Bowlby | 263-275 |
Ethos or mythos? the implicit history of Woolf’s modern sublime | PDF HTML |
Edna Rosenthal | 277-290 |
Ethos ou Mythos ? L’histoire implicite du sublime moderne chez Woolf | PDF HTML |
Edna Rosenthal | 291-305 |
The thoughtless image: Woolf, Rancière on photography | PDF HTML |
Elena Gualtieri | 307-322 |
L’image irréfléchie : Woolf, Rancière à propos de la photographie | PDF HTML |
Elena Gualtieri | 323-337 |
"The very jar on the nerves": reading Lily Briscoe's painting with phenomenology | PDF HTML |
Naomi Toth | 339-352 |
« L’ébranlement des nerfs lui-même » : lire la peinture de Lily Briscoe avec la phénoménologie | PDF HTML |
Naomi Toth | 353-368 |
The being that thinks in us | PDF HTML |
David Sherman | 369-377 |
L’Être qui pense en nous : Woolf et l’esthétique de l’inquiétude | PDF HTML |
David Sherman | 379-389 |
Woolf, T. E. Hulme, William James, and the Unseen | PDF HTML |
Douglas Mao | 391-406 |
Woolf, T. E. Hulme, William James, et l'Invisible | PDF HTML |
Douglas Mao | 407-424 |
Voices against violence: Virginia Woolf and Judith Butler | PDF HTML |
Elsa Högberg | 425-447 |
Des voix contre la violence : Virginia Woolf et Judith Butler | PDF HTML |
Elsa Högberg | 449-474 |
Crusoe’s dog(s): Woolf and Derrida (between beast and sovereign) | PDF HTML |
Jane Goldman | 475-487 |
Le(s) chien(s) de Crusoé : Woolf et Derrida (entre bête et souverain) | PDF HTML |
Jane Goldman | 489-502 |
Following suit(e): Woolf, Carlyle, Deleuze | PDF HTML |
Marie-Dominique Garnier | 503-514 |
Following suit(e) : Virginia Woolf, Carlyle, Deleuze | PDF HTML |
Marie-Dominique Garnier | 515-527 |